Værbitt

Norske menn er på topp 5 i verden når det gjelder hudkrefttilfeller, og på tredjeplass i verden når det gjelder dødelighet fra hudkreft. Og statistikken er økende. Kreftforeningen mener dette blant annet skyldes at menn har for dårlig solvett - de oppholder seg for lenge i solen uten pauser, dekker ikke godt nok til eksponerte områder med klær, og ikke minst: De er for dårlige til å bruke solkrem.

Bak Værbitt står founder Erik Getz Skotvedt og co-founder Janicke Eckbo. 

Erik sitt innfall om å starte opp Værbitt handlet først og fremst om å dekke et personlig behov for å finne en solkrem som møtte hans kriterier. Hver vår når sola tittet fram, tok han til takke med solkremer han egentlig ikke var fornøyd med. De luktet feil, konsistensen samarbeidet ikke med hans hårete, aktive og tidvis svette kropp, og solkremene han fant var gjerne dyre med lite appellerende merkevarer. 

Hva gjør Værbitt unikt?

Tilpasset menn – lett konsistens uten kliss, ingen parfyme, høy faktor og vannfast

En merkevare menn identifiserer seg med – skaper eierskap til solbeskyttelse

Høy kvalitet – "Best i test" i forbrukerrådets solkremtest 

Svanemerket, godkjent av Nordic Allergy, vegansk – trygghet og kvalitet i alle ledd

Få produkter = enkelt valg – vi tilbyr kun tre produkter: Solkrem for ansikt, solkrem for kropp og aftersun

Faktor 30 – anbefalt av Kreftforeningen – bredspektret UVA- og UVB-beskyttelse

Værbitt er utviklet med fokus på kvalitet og trygghet. Vi fant ingen norske produsenter av solkrem, men ønsket å holde produksjonen så lokalt som mulig. Derfor har vi valgt Nordic Sense i Danmark, en anerkjent produsent som leverer solkrem av høyeste kvalitet. Våre produkter er ikke bare svanemerket og allergivennlige – de er også spesialtilpasset for å møte menns preferanser og behov.

Værbitt's kategorier
Image